Weekendje weg in eigen land

We hoeven het niet altijd in het buitenland te zoeken, ook in Nederland hebben we genoeg mooie, leuke en gezellige plaatsen ...
& wat is er nou leuker dan Amsterdam..????

Nadat we gisteren waren incheckt inons hotel, vertrokken Bianca en ik naar het Anne Frank huis waar we een bezoek aan zouden brengen.
Jaren geleden was ik er al eens geweest maar ik wilde er graag nog eens heen.

Ik was zeer onder de indruk, vreselijk om te zien hoe ze in die tijd hebben moeten lezen, opgesloten met zoveel mensen in een vrij kleine ruimte, zonder geluid te mogen maken..
Zonder daglicht , zonder frisse lucht...
Bijzonder dat z'n jong meisje, na haar dood heel de wereld zou ontroeren met haar geschreven dagboeken...

Vervolgens met Hugo en Elian afgesproken om met zijn 4en bij het Leidseplein te gaan eten..
Sinterklaas is nog niet voorbij maar het Leidseplein is al helemaal in de kerstsferen..
Wat zag dat er gezellig uit....

's avonds moest Madelon ( een vriendin ) met haar band The Red Maddies optreden in de Waterhole in amsterdam eveneens bij het Leidseplein..Waar we met zijn alle zouden gaan kijken, Janet sloot zich ook nog bij ons aan.. Erg leuk om haar na 3 jaar weer te zien ( I know, te schandalig voor woorden )

Wat hebben we met zijn alle genoten van het optreden van The Red Maddies
( trots op Madelon ) ik doe het haar zeker niet na....
Wat een gezellig feestje in de Waterhole en wat een enthousiast publiek ook.

Wat deden ze een gave nummers, oa van : Anouk, Beth Hart & Skunk Anansie
Ja, voor dat soort muziek ben ik altijd wel in ... Mag ik er dan tussendoor ook ff bijzeggen dat Madelon en ik aanstaande zaterdag naar een concert van Beth Hart gaan

Laughing

Om 00.00 was ik jarig, na een hoop felicitaties namen we afscheid van elkaar zijn we terug gegaan naar het hotel ...

Vandaag wederom een dagje Amsterdam, ons hotel lag bij het Vondelpark waar we vanmorgen eerst een bezoekje aan brachten..
( hoe schandalig is dat, ik ben al zovaak in Amsterdam geweest maar nog nooit in het Vondelpark )

Na een wandeling nog ff naar het Leidseplein geweest voor een bezoekje aan het Hard Rock Cafe tja, dat kan je echt niet overslaan als je er dan toch in de buurt bent ....
Ik in ieder geval niet...

Vanmiddag kwam Madelon ook naar Amsterdam , gezellig met zijn 3en wat gaan shoppen en gezellig geluncht .... Eind van de middag weer terug gegaan naar huis na een goed geslaagd en gezellig weekend...

Thanx meiden & Hugo , ook voor al jullie lieve bday cadeautjes <33333

Over alweer 1,5 week ga ik de kou van Nederland even inwisselen voor de heerlijke warmte en zon in Cuba........

Syracusa/Noto/Strand/Onbekend Sicillie/naarhuis

Hier is ie dan mijn laatste blogje over de vakantie in Sicilië .

Woensdag 28 september

onderweg

Wederom een drukke dag op de planning, al vroeg werden we opgehaald en vertrokken we richting Syracusa, hoewel het in Taormina heerlijk weer was kregen we onderweg te maken met vreselijke regen en onweer.. Daar zit je toch echt niet op te wachten en tja ik moet eerlijk bekennen als ik ergens een hekel aan heb is dat aan moeten lopen in de regen en met natte kleding /schoenen moeten rondlopen.
Het was afwachten wat het weer zou gaan doen maar we hadden weer gelijk, eenmaal uit de bus heeft het niet meer geregent en was het heerlijk weer.

grieks theater in Siracusa

Als eerste bezochten we het griekste theater van Syracusa dit is tevens ook een van de oudste in heel Sicilië.
Erg mooi en idd ook erg oud.
grieks theater syracusa

van het griekse theater gingen we door naar het centrum van Syracusa waar we een wandeling door maakte en onderweg wel hele bijzonder bomen tegen kwamen ( boomstammen )

Aparte boomstam

De gids vertelde ondertussen een hoop over Syracusa zelf, maar ik moeteerlijk zeggen dat ik de helft niet heb meegekregen omdat ik het veel te druk had met het kijken naar alles om me heen..!!

Eenmaal op het binnenplein aangekomen krijgen we vrije tijd, onze gids vertelde ons wat er allemaal was en welke restaurants erg goed waren.

plein van syracusa

We besloten een restaurant op het gezellig plein te kiezen om te lunchen, onze gids ging er zelf opeten en dronk vervolgens bijna een hele fles wijn op XD, niet veel later had hij het bloedheet maar hij wasnog gezelligerdan dat hij al de hele dag was...

We liepen achter op schema omdat er mensen te laat terug waren ( zal je altijd zijn ) waardoor we nu bijna geen tijd meer hadden in Noto erg jammer want dat zag er echt super gaaf uit..!
Noto is een 'baroke' stad.

Noto

Aan straat stond een oud vrouwtje te bedelen om geld, we hadden een ijsje gehaald wat echt associaal groot was en we niet opkregen hoewel ik de mijne al weg had gedaan bedacht ilse om haar ijsje naar die vrouw te brengen..
Goh wat was ze blij en ons dankbaar ze begon dan ook gelijk gulzig aan aan ijsje.

ijsje weggegeven XD

Ik moet eerlijk bekennen dat we nog een keer terug zijn gelopen en haar toch wat geld hebben gegeven.. Hoe dankbaar die mensen zijn met voor ons zo iets 'kleins'
Nog even rondgelopen en wat Siliaanse specialiteiten gekocht toen zat onze tijd er helaas alweer op.

Noto

Er volgende nog een lang rit terug naar Taormina, onze gids had amandelen gekocht die hij uitdeelde aan de hele bus, ik heb er uit sociaalheid maar een gepakt maar ik stond de mijne af aan een andere nederlandste toerist XD
Die er overigens onwijs blij mee was......

's avonds kwam ik erachter dat mijn ketting helemaal zwart was geworden en niet meer zilver was.. Typisch dat die zwavel zo lang blijft hangen in je lichaam...

Donderdag 29september

'Rust' dag , 's morgens kwam de huiskat op bezoek, die smulde van de kaas en ham die we hem gaven en die het heerlijk vond om met mijn badlaken te spelen om er volgens op te gaan liggen maffen XD

Onze huiskat Snowy

Alles op het gemakje gedaan vandaag, na al die dagen excursies en vroeg op staan vonden we dat we dat wel hadden verdiend.
We besloten een dag naar zee te gaan, lekker zonnen, zwemmen en relaxen..
heerlijk!!

Dagje naar het strand

Het water was zo actief dat we op het grootste gedeelte vanwege veiligheidsredenen niet mochten zwemmen, begrijpelijk het water zit vol met rotsen en de golven waren enorm.
Aan het einde van het strand mocht je wel zwemmen, omdat het behoorlijk warm was , was het wel fijn om af en toe ff af te koelen , hoewel ilse wat aan de kant bleef, vond ik die golven helemaal leuk :) oke, ik moet wel eerlijk zeggen dat sommige zo extreem waren dat ze je toch wel behoorlijk meenamen onderwater . Dan ben je toch wel weer blij als je bovenwater komt...

Hoge golven ( mochten die dag daar niet zwemmen )

actief water

Aan het einde van de middag werd ik ziek, wrs door de zon, met de nodige pilletjes, een rustige avond en een goede nachtrust kon ik er weer prima tegenaan de dag erna.

Vrijdag 30 september
Onze laatste excursie met onze enige Nederlands sprekende gids, Alida en ze woont al 35 jaar op Sicilië en is getrouwd met een man van hier.

@Gole Alcantara

Op een enkeling na bestond de groep uit allemaal Nederlanders, wat erg gezellig was.
Onze eerste stop was bij de Gole Alcantara, een mooie kloof.

Gole Alcantara

We vervolgde onze weg de bergen in en kwamen langst onwijs mooie landschappen en enkele dorpjes.
Ook was hier veel vruchtbare rond waar vanalles verbouwd werd.
Ze kwamen we onderweg ook een geitenherder tegen die met zijn tientallen geiten midden op de weg liep.

weg vol met geiten

koeien in de bergen

in de bergen

We maakte een stop midden in de bergen waar een Italiaan op ons stond te wachten met een gratis picknick van brood, kaas, olijven, wijn en water.
Na de picknick maakte we een wandeling door de bergen en de mooie rotsformaten.

konijntje

Dit lijkt wel aardig op een kop van een konijn toch..???
Dat is iig wat ik eruit haalde.

varenvelden

Het leukste van dit was dat ik al jaren een zwakke blaas heb en onwijs moest plassen, en ja in de bergen zijn er geen wc's dus dat ging in natura, zo zag je geregeld mensen de tussen de rotsen/planten verdwijnen..
Ik hield het liever op , maar uiteindelijk moest ik er ook aan gaan geloven, mijn blaas stond op springen dus ik heb me over gegeven..
pppfff wat een opluchting maarre, doe mij maar gewoon een wc. XD

wandelen

Vervolgens gingen we naar Montalblanca een dropje iets verderop, onze gids vertelde dat ze daar een meisje had leren kennen .
Nu 22 jaar en verstandelijk beperkt tevens kan ze ook niet lezen en schrijven.
In Sicilië is het allemaal niet zo goed geregeld als in Nederland wat dus betekende dat dit meisje totaal geen hulp of dagbesteding had.
Onze gids heeft haar dingen leren maken, en om tweedehanddingen te verzamelen en te verkopen.
Wanneer deze excrusie was gingen ze altijd bij dat meisje en haar moeder langst om iets te kopen, zo had ze toch iets van dagbesteding.
Het was wel zo dat je iets moest kopen en niet gewoon geld mocht geven je was vrij in het geld dat je gaf.
Ik stopte 5 euro in haar spaarpot en zocht iets uit.

@Montalbano

Nog ergens wat gedronken en gegeten.
Van de eigenaar kregen we echte Siciliaanse wijn hoewel ik wijn niet lust was deze zo zoet dat ik hem wel luste... XD

'savonds Taormina in gegaan, waar we een schitterend uitzicht haddden op de Etna en de maand die inmiddels al aan de hemel stond.

Etna by night

by Night

1 oktober

Onze laatste dag, wat is de tijd snel gegaan zeg.
In de ochtend brachten we een bezoek aan het Castelmola, op aanraden van onze reisleidster.
Ze gaf als tip Cafe/Bar/ Turrisi mee en we moesten zelf maar gaan ondekken waarom deze bar zo populair is. ;)

'penis' bar @Castelmola

Zo in eerste opzicht vond ik er niet veel raars aan, buiten het feit dat deze bar heel smal was en meerdere verdiepingen had, maar eenmaal binnen hadden we al snel in de gaten waarom ...
Het 'thema' van deze bar is het mannelijks geslachtsdeel

Bestelkaart

Je kan het zo gek niet bedenken bijna alles was in de vorm van het het mannekelijke geslachtsdeel XD

Tja dat was weer eens wat anders... Hier op de foto de menukaart...
Ook hadden we vanaf Castelmola een mooi uitzicht over de bergen.

@Castelmola

Na ons bezoek namen we de bus terug naar Taormina waar we voor de laatste keer een wandeling door maarkte.
Voor de laatste keer door de souvenierswinkels liepen en genoten van het heerlijke italiaanse schepijs.

taormina

om 19 uur werden we opgehaald, pas tegen 21 uur kwamen we aan op het vliegveld, we hadden gehoopt dat Sebastiano voor de laatste keer onze chauffeur zou zijn maar helaas we hadden iemand anders..
We hadden al wat geld ( fooi ) voor hem achtergehouden , maar we moetsen het met een andere chauffeur doen.
We waren toch wel een beetje telleurgesteld dat we hem niet meer hadden gezien..
MAAR... jawel hij stond op het vliegveld =D
Hij had een andere rit naar het vliegveld gehad, en zoals elke keer als we hem tegenkwamen herkende hij ons weer gelijk...
Ik pakte onze fooi die we hem wilde geven en gaf hem dit...
De meeste mensen daar in Sicilië hebben het niet bepaald breed en ik denk hij ook niet..
Hij was ons zo dankbaar dat hij me helemaal beet pakte een dikke knuffel gaf en me bedankte, hij brabbelde nog wat in het italiaans wat ik helaas niet kon verstaan, maar wat was die man toch blij ... Heerlijk om te zien...

We liepen verder achter de groep aan en moesten aansluiten in een rij waar je u tegen zegt, we stonden nog net niet buiten, hoewel wel om 23 uur zouden vliegen waren de balie's nog niet eens open... die gingen serieus een uur van te voren pas op en dan niet alletwee maar 1 :W
na 1,5 uur waren we eindelijk ingecheckt en waren er na ons nog maar 2 balie's meer open gegaan want het ging anders niet lukken..
Goh, verrassend. het sloeg werkelijk nergens op. we hadden inmiddels ook een half uur vertraging dus konden ze daar nog wat langzamer werken, inmiddels in de rij bij de douane waar het ook druk was deden ze daar nog maar een bali van dicht XD
Tegen de tijd dat we goed en wil bij de gate aankwamen konden we gelijk in het vliegtuig stappen...
Met z'n 45 min vertraging kwamen we rond 03.00 aan op schiphol na een heerlijke vakantie.

Taormina

Voor nu op naarde volgende reis, op naar Cuba, 7 tot 22 december 2011

Ciao , Eefje

Etna en de Eolische eilanden

Vulkanen & Lava ( Etna )

Op onze 2e excursie dagen bezochten we de Etna en de andere vulkanen die daar omheen liggen.
Precies een week geleden was de Etna actief geweest.
In 2001 is de laatste grote gevaarlijke explosie geweest.
Pas na 20 jaar gaan de zwarte lavastenen verkleuren en kan er mogelijk begroeien ontstaan.
Het was dus goed te zien hoe groot de explosie in 2001 was geweest, het lava lag honderenmeters verderop nog.

Lava brokken uit 2001

Ook duurt het z'n 20 jaar voordat de lava compleet koud is geworden, je voelde dan ook verschil in stenen van de explosie in 2001 en stenen die er al tientallejaren liggen.
Best bizar dat dat zolang duurt, de zwarte lavastenen voelde soms gewoon nog lauw aan.

kleine vulkanen

&Ilse

Vanwege de enorme bewolking was de top van de Etna niet te zien vanaf de 2000 meter waar bij ons bevonden.
Met de kabelbaan en jeeps kon je verder naar de 3000 meter maar het was vandaag nog maar de vroeg of je de top uberhaupt kon zien .

I crateri silvestri vulkaan

Het was grappig dat sommige wolken zich onder ons bevonden en met vlagen stonden we midden in de mist en was ons totale zicht weg.
We beklommen een aantal vulkanen en genoten van de mooie omgeving.

vulkaan beklimmen

Eenmaal op de terugweg in de bus kwam de regen met bakken uit de hemel vallen , straten stonden blank en het water kwam via de bergen aan alle kanten naar beneden.

Regen

Heel veel regen

Lipari en Vulcano

De Eolische eilanden is een eilandengroep in de Tyrreense zee. Het hoofdeiland Lipari ligt op ongeveer 40 kilometer ten noordoosten van Sicilië. De Eolische eilanden danken hun naam aan de Griekse Koning der winden; Aeolus. De namen van de zeven eilanden die de archipel telt zijn: Lipari, Vulcano, Stromboli, Panarea, Salina, Alicudi en Filicudi. De eilanden zijn allen ontstaan door vulkanische activiteit. Echter, momenteel heeft alleen Stromboli nog een vulkaan die permanent actief is.

@ lipari
Lipari

Na een boottocht van z'n 1,5 uur legde we aan op Lipari waar we een paar uur eigen tijd kregen.
Heerlijk eens een dagje / excursie zonder verplichtingen.
Al eerste bezochten we de winkelstraat waarna we een berg opklommen om de Kathedraal van Lipari te bezoeken, een schitterende kerk, met daarnaast een onwijs mooi uitzicht over de zee.

kathedraal Lipari

:P

Naast de kathedraal liepen enkele katjes rond, en als echte dierenvriend sta ik mijn water en voedsel met alle liefde af aan die lieve beestjes..

Kathedraal van Lipari

Wat ook onwijs mooi was aan de kust van Lipari was het onwijs blauwe water..

blauw water

Op de foto niet te zien maar het water liep mooi over in zin kleuren van heel licht naar steeds donkerder water.

Na Lipari door naar Vulcano.
Ook hier hadden we eigen tijd, als eerste namen we een heerlijk zwavel/modder bad..
OMG wat stonk dat zeg XD

lekker stinken in het zwavel/modderbad

De temperatuur van het water was z'n 34 graden. dus dat was goed te doen..
We liepen alle souvenierswinkels af en namen een terrasje op dit mooie eiland, met enorme en mooie rotsformaten om zich heen,

Vulcano

vulcano

Ik sta mijn eten af aan de zwerfdieren

Na vulcano zouden we langst rotsen varen die dieren vormden, nou ik moet eerlijk zeggen dat je bij sommige wel HEEL veel fantasie moest gebruiken en eerlijk is eerlijk bij sommige zag ik werkelijk niet het dier erin XD

olifant rots
de olifant

Er stond is weer een lang boottocht te wachten,
Boekje erbij en de tijd vloog weer voorbij.

op naar Vulcano en Lipari

lezen op de boot

's avond eindelijk een restaurant gevonden waar je kip kon krijgen, die pizza/pasta komen naenkeledagen je neus al uit XD ............. & dan heb je nog heel wat dagen te gaan......

Word vervolgd.....

Sicilië dag 1 tot dag 5

21 september 2011

isola bella

Ilse en ik namen iets voor 14.00 de Fyra naar Schiphol waar we nog geen uur later veel te vroeg aankwamen.
Onze vakantie was nu eindelijk echt begonnen. We besloten op Schiphol gelijk onze koffers af te geven ( inchecken hadden we al online gedaan) en gingen door de douane..
Na een drankje bij de Starbucks, wat winkeltjes kijken en een hapje eten liepen we langzaam aan naar de juiste gate.
We vertrokken op tijd en na een tijd vliegen hadden we een schitterend uitzicht over de Zwitserse Alphen waar op sommige plaatsen behoorlijk was sneeuw lag.
Eenmaal aangekomen op het vliegveld in Cantania stond de bus al te wachten, het laatste stukje moesten we met een shuttelbusje omdat de gewone bussen niet bij ons appartement kon komen.. Deze lag halverwege de berg in Toarmina. Er stonden ons behoorlijk wat dagen met heel veel traplopen te wachten :p

Het appartement was onwijs mooi en lag in een mooie mederitaanse tuin met een mooi uitizcht over de zee en Isola Bella.

ons appartement
Ons fijne appartement.

appartement
ons uitzicht

uitzicht Appartement @ Taormina
uitzicht vanaf het appartement

22 september 2011

Omdat we halvewege de berg zitten moeten we mochten we ergens heen willen altijd of tweehonderzoveel trappen omhoog of omlaag. Beneden was een kabelbaan dus als je naar beneden liep kon je de kabelbaan helemaal naar boven namen. ( hebben we in 11 dagen maar 3 keer gebruik van gemaakt )
Omdat er bij het hotel verder geen winkel of iets dergelijk was ( kon er alleen water, wijn en fris halen ) , gingen we op zoek naar een supermarkt.
We namen de trap omlaag staan we bijna beneden voor een gesloten poort.. DAMN, moesten we helemaal terug naar boven lopen en hadden we net buiten de poort de trap naar beneden moeten hebben..
kabelbaan naar boven genomen daar zou een supermarkt zijn, naja na lang zoeken en 10 kanten uitgestuurd te zijn uiteindelijk toch maar een mini market ingegaan ...

kabelbaan van Mazarro naar Taormina
kabelbaan
De rest van de dag, bij het appartement gebleven, lekker aan het zwembad gelegen, baantjes gezwonnen en in de middag kwam onze reisleidster van Arke om meer info te geven over Sicilië en mogelijk excursies om te boeken.
We boekte er 5 we wilde toch wel het een en ander zien van Sicilië en het openbaar vervoer is niet geweldig en met een auto daar rijden is ook niet bepaald veilig ...

Sicilie

23 september 2011

We hadden de wekker om 07.30 gezet, en een uur later zaten we in de bus naar Catania daar word elke dag op de zondag na een enorme markt gehouden.
Inmiddels al ik al behoorlijke spierpijn in mijn kuiten van al die trappen ( het gaf me een beetje troost dat 9 van de 10 mensen daar last van hebben die op Terra rossa verblijven XD ) .
We stonden even in de file maar naar ruim een uur kwamen we aan in Catania, waar we met een enorme omweg bij de markt aankwamen ( we waren verkeerd gelopen ) .
De markt was echt enorm en er zat totaal geen logica in.
's middags zijn we Toarmina in gegaan waar we het Griekse theater bezochten.
in ze zomermaanden worden hier zelf nog concerten gehouden .

@grieks theater

grieks theater

De rest van de dag weer heerlijk aan het zwembad gelegen bij het appartement, er verbleven onwijs veel Nederlands daar en we raakte aan de praat met een ouder echtpaar dat de dag erna naar huis zo gaan..
's avond hadden we bezoek toen we op onze veranda zaten van een Salemander die ons goed in de gaten leek te houden..
Toen we eenmaal naar binnen gingen, omdat we het toch niet zo fijn vonden en beest wat letterlijk boven je hoofd loopt zat er ineens ook eentje binnen boven het bed van Ilse...
Ieeuuwww........
Onze bovenbuurvrouwen kwamen helpen maar kregen hem niet te pakken uiteindelijk is iemand van de receptie met een visnetje achter dat beest aan gegaan.. XD

24 september 2011

04.45 ging de wekker best pijnlijk zeker in je vakantie. Vandaag was onze eerste excursiedag.
We zouden naar Monreale, Palermo ( hoofdstad ) en naar Cefalu gaan. met de bus doe je er z'n 3 a 4 uur over met de trein 6 uur, er rijden alleen van die oude boemeltreinen..
Onze eerste stop was Monreale waar we de Kathedraal bezochten.
Een mooie kerk, gelegen in een mooi kleine plaatsje net ver van Palermo vandaan.

Kathedraal Monreale

@kathedraal monreale

Altijd moest ik lachen als ik een groep toeristen achter een gids aan zag huppelen ..
Nu deed ik het zelf, 'follow the green umbrella today ' LOL
Vervolgens een bezoek naar Palermo zelf, en ik moet je eerlijk zeggen dat ik Palermo echt vond tegenvallen, we liepen er onwijs snel doorheen over een onwijs leuke grote markt, door de achterbuurt/het arme gedeelte bezochten de Kathedraal en verder hadden we een uurtje eigen tijd ook echt op een plaats waar niets te doen en te beleven was.

Kathedraal Palermo

Opera Palermo
voor het opera theater

Markt @ Palermo

Palermo

Het verkeerd in Palermo doet vooral waar het zelf zin in heeft, alles rijd kris kras door elkaar en men duwt continu op de toeter, dit is ook zowat het enige wat je daar hoorde op de hoofdwegen..
Heel anders dan hier in Nederland..

Verkeer in Palermo

Na Palermo gingen we nog naar Defalu, wauw wat was dat een onwijs mooi stadje..
onderweg reden we ook langst schitterende landschappen.

op weg naar Palermo

Op weg naar Palermo

we maakte met de groep een wandeling door de stad, op een van de weinige plaatsen in Sicilië heeft Cefalu een zandstrand.
Ook heeft deze stad het smalste steegje van het land.

smal steegje @cefalu

Eenmaal op het plein van Cefalu hadden we weer een uurtje vrije tijd.
Een erg gezellig plein met een mooie Kathedraal in het midden.

pleintje van cefalu

Na een lange dag kwamen we iets na 20 uur weer aan in Toarmina.
Moe maar voldaan.

25 september 2011
Rustdag vandaag geen wekker, maar voor 8 uur waren we beide alweer wakker.
We hadden besloten om vandaag naar het strand te gaan en een bezoekje te brengen aan Isola bella zelf. dat is een innimini eilandje in ze zee maar waar je vanaf het strand naar toe kan lopen, je hoeft maar een heel klein stukje door het water dat zo ondiep is dat je tot ver onder je knieen nog niet door het water loopt.

vanaf isola bella

Isola Bella is onbewoond en hoewel het super klein is is het net een doolhof waar totaal geen logica inzit om te lopen...
Buiten dat, was het wel erg mooi.

Sicilië

vervolgens terug naar het strand gegaan, een kiezelstrand, niet bepaald fijn om lekker op je handoek te gaan zonnen..
voor 5 euro per dag kon je er strandstoelen huren incl. tafeltje, parasolen het gebruik van de toilet en kleedhokjes. Wat we dus ook elke keer deden wanneer we het strand bezochten.
Het enige irritante op het strand was dat er om de 2 min mensen om je hangen om te vragen of je iets van ze wilt kopen of een massage wilt...
Dus op een gegeven moment is het zonnebril op niet meer kijken en vooral geen antwoord geven als ze weer aan je voeten staan te zeuren.

Sicilië

Genoeg voor nu, de andere dagen incl. fototjes, zullen ergens deze week volgen...

11.09.2001

11 september 2001,

11sept01

Ookal lijkt het gisteren , de aanslagen zijn vandaag alweer 10 jaar geleden.
De aanslagen schokte de hele wereld.
Miljoenen mensen over de hele wereld konden op tv zien hoe vliegtuigen de twin towers doorboorde.
De meeste mensen weten ook nog goed waar ze waren toen ze dit gruwelijk nieuws hoorde.

Ik zat die dag op school, en het eerst wat ik deed toen ik thuis kwam was de tv aanzetten.
Ik was misschien pas 15 maar ik heb uren naar de tv gekeken, het was niet te beschrijven wat daar was gebeurd.
Hoe kan iemand zoveel onschuldige mensen, op deze gruwlijke manier van hun leven beroven

Vorig jaar september was ik in New York, en bezocht ik de plaats waar de twin towers stonden erg emotioneel, Dagelijks komen daar nog duizende mensen waarvan veel toeristen die geraakt worden door de gebeurtenissen die zich daar op 11 sept 01 hebben plaatsgevonden.
Je word vanzelf al stil en emotioneel door er alleen al te zijn, te weten wat er is gebeurd.

St. Paul`s Chapel

Dit is de oudste kerk van New York. De kerk dateert uit 1766 en dat is duidelijk te zien. De kerk wordt gekenmerkt door de indrukwekkende klokkentoren die werd ontworpen door J.C. Lawrence.

Tegenwoordig is er in St. Paul's Chapel een expositie te zien met als onderwerp ground-zero. Honderdduizenden mensen hebben deze expositie al bezocht en pas als je deze expositie met je eigen ogen hebt gezien, kan je je enigszins inbeelden wat voor een verschrikkelijk drama zich heeft afgespeeld op die 11de september 2001.

Het blijkt zo te zijn dat deze kerk die recht voor de twin towers stond haast geen schade heeft opgelopen tijdens de aanslagen van 11/9/01 ook blijkt er ooit en grote brand te zijn geweest die vele gebouwen in de as heeft gelegd maar ook toen had deze kerk nauwelijks schade , Best bizar of niet..?

Ik kan je vertellen dat ik de grootste moeite heb gehad om mijn tranen binnen te houden, vreselijk gewoon!! Sommige tranen wisten toch te onstappen hoewel ik me niet wilde laten kennen en ik veegde ze dan ook snel weg in de hoop dat niemand het zag. Verbaasd dat ik was toen ik mijn zusje haar tranen zag wegvegen, dat is toch echt iemand die je niet zomaar aan het huilen krijgt.
Het is gewoon zo indrukwekkend wat je daar ziet..

Ik heb er verder geen woorden voor..

Bell of Hope

Er zijn maar weinig voorwerpen heel terug gevonden

Vandaag staan we weer even stil bij de overleden personen en hun nabestaande

Zo moet het nu gaan worden..

Belgische Kust, Brugge & Gent

Om alvast een beetje in de vakantiestemming te komen ( jaja de scholen zijn inmiddels weer begonnen en de vakantie zit er voor de meeste alweer op moet ik nog 3,5 week weken voordat ik 'zomer'vakantie heb ) vertrokken Ilse, Ralf en ik voor een aantal dagen richting de Belgische kust, Brugge & Gent .

Zaterdag ochtend en avond hebben we op het strand doorgebracht, waar we zaterdagavond naar een mooie zonsondergang hebben gekeken..

Westende

westende

Zaterdag overdag zijn we Brugge in gegaan, mooie stad, al moet ik eerlijk bekennen dat ik persoonlijk Gent toch wel mooier vond.
Na een wandeling door Brugge besloten we een boottocht te maken door de stad om vervolgens nog wat te shoppen.. Tjaa, sorry Ralf dat krijg je als je met vrouwen op pad gaat (A)

Brugge

Na Brugge besloten we nog even naar Lissewege te rijden, daar zou die avond een licht'feest' gehouden worden, lampjes, kaarsjes, vuur en vuurwerk.. Vol overtuiging vertrokken we naar Lissewege waar we een wandeling maakte door dit kleine dorpje, maar uiteindelijk besloten we voordat het licht'feest' begon terug te gaan naar de kust. ( we hadden geen zin om nog z'n 1.5 uur te moeten wachten )

kerk van Lissewege

Lissewege

Zondag een dagje naar Gent geweest, weer heerlijk weer gehad (ondanks de weersvoorspellingen ) .
Ook hier maakte we een mooi boottocht en bezochten we het kasteel van Gent.

Gent

gent

Na een geslaagd weekend is het nuhard aftellen tot 21 september .
Sicilie here we come!!!

Sicilië

De zomervakantie is eindelijk geboekt

Laughing

Dat we naar Italie wilde gaan dat stond vast , maar hoe en wat precies nog niet.

In eerste instantie hadden we een leuke rondreis door italie gevonden ( Rome, Venetie & Florence ) of een rondreis Toscane en omgeving.
Maar uiteindelijk leek ons dat toch behoorlijk druk en vermoeiend.
Daarnaast zaten we niet echt te wachten om de helft van onze tijd in een bus te zitten en contine achter iemand aan te huppelen ( Follow the leader ;) )
Het is tenslotte vakantie.

We waren er al snel uit dat we naar Sicilië wilde gaan , dat ziet er op foto's namelijk onwijs mooie uit, en om nou langer dan een week naar Rome,Venetië o.i.d te gaan is veelste lang..

21 september zullen we rond 05.30 vanaf schiphol naar Catania & op 1 oktober vliegen we rond 23.00 weer terug naar Nederland..
We missen twee nachten maar hebben daar wel langer de tijd =)

We zijn al druk aan het kijken wat er allemaal te doen is op het eiland en een bezoek naar de Etna vulkaan staat al vast.. & uiteraard horen er ook relax dagen bij, lekker luieren met een boekje aan het strand het is er tenslotte nog heerlijk weer eind september ...

Het aftellen is weer begonnen...!!!

Praag & Parijs

Ow Ow Ow, helemaal vergeten een blog te schrijven na Praag, en inmiddels ben ik ook alweer terug uit Parijs, goh wat gaat de tijd toch snel als je het naar je zin hebt..

In ieder geval zowel Praag als Parijs was onwijs leuk en gezellig, onwijs lekker weer gehad, ook in Praag vorige maand...