Cuba #5 Jeepsafari / overige

19 december 2011

Onze laatste excursie de Yumuri Jeepsafari.
Met 10 jeeps vertrokken we door de binnenlanden van Cuba.
De wegen waren uh, onverhard met alleen maar gaten en diepe kuilen schots en scheef.
Er fijn als je al een volle blaas hebt..
Op een van de paden lag er ineens een slang op de 'weg' ik heb geen idee of ie het er levend vanaf heeft gebracht want we konden hem niet ontwijken.
Ook de waterleidingen liggen op en bloot.

Onze eerste stop was aan zee, waar de Safari normaal gesproken gaat snorkelen , maar vanwege de onrustige zee , zouden we dit later op de dag in een grot gaan doen.

De enige kwal die we gezien hebben in Cuba XD .
Ik blijf het vieze dingen vinden...

De tocht ging verder over hele smalle padden tussen de bomen door, tijd om alle ramen te sluiten, anders zat je niet veilig...
Zo eigenwijs als ik was moest ik dat natuurlijk eerst meemaken dat een tak mijn gezicht raakte voordat ik ook daadwerkelijk mijn raam sloot.

Onze route eindigde bij een mooi gelegen boerderij waar we kennismaakte met het echte boerenleven van Cuba.
Overal liepen er dieren, we aten zelfs tussen de loslopende, honden, katten en kippen.
Een heerlijk soep waarvan je niet wilde weten wat er allemaal in zat...

Na de lunch alle tijd om de omgeving te verkennen. Zo was er een paarderanche en voor degene die wilde konden paardrijden.
Er lag een rivier naast de boerderij en de weilanden, en liepen ezels, geiten, koeien, kippen....
Ook was een een koffiehuisje waar je koffie kon drinken.
Het huisje klein schattig huisje bewoond door een oude man, die nog net als vroeger een buitenwc had ...

Tijd om verder te gaan met de excursie. We reden weer door verschillende dorpjes, waar kinderen ( sommige met moeders ) langst de weg stonden in de hoop dat wij iets te eten oid voor ze bijhadden. Als we dit geweten hadden hadden we natuurlijk spullen meegenomen, nu hadden we slechts wat koekjes bij ons.
De auto voor ons wist het duidelijk wel die hadden 50 paar kinderschoenen, petjes en snoepjes meegenomen.
Je had die koppies van die kinderen moeten zijn.. WAUW! dat was zo mooi en bijzonder om te zien.

Aangekomen in Mantanzas, de provincie hoofdstad waar we een mooi uitzicht hadden over de 'Valle de Yumuri ' met aan de andere kant de stad Mantanzas zelf.

Vervolgens maakte we een boottocht over de Canimar rivier waar we een prachtig panorama hadden op de naturlijk omgeving van Cuba...
Bij terugkomst stonden er indianen die een mooie show voor ons opvoerde, en ons zelfs mee lieten dansen .

Onze laatste activiteit was het snorkelen in de grot, wat ik persoonlijk ook het leukste van de hele dag vond, wauw wat was dat gaaf... Hoewel het lijkt dat het onwijs ondiep is kon je zo de rotsen opklimmen en eraf duiken zonder nog maar in de buurt van de bodem te komen ( 22 m diepte )

Ook was er een smalle gang door de grot waar je door kon zwemmen, wat ik in eerste instantie niet doorhad was dat er op de bodum echt joekels van krabben zaten, had ze nog nooit zo groot gezien... vanwege de helderheid van het water waren ze meer dan goed zichtbaar, misschien maar goed ook, want ik weet niet of ik anders het water in was gegaan XD

De dagen dat we niet op excursie waren hebben we vooral bij het resort rondgehangen / op het strand en zijn we naar het stadscentrum van Varadero geweest...
Ook zaten we regelmatig bij Noriél , Jesus, Jordanis & Thomas , ze werkte in het hotel en waren errug gezellig....

Gewoon nog even wat fototjes in en rondom ons resort...

\

Dat was Cuba , een mooie en bijzondere ervaring.
inmiddels is het alweer 2012 en staan er weer 2 nieuwe reisjes op de planning voor komend jaar. London en Portugal staan al vast...!! Maar ik hoop dat er nog meer bij mogen gaan komen.

Reacties

Reacties

bianca

fijn dat je leuke vakantie heb gehad

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!