New York City

De orkaan Sandy heeft in New York een spoor van ravage en ellende achtergelaten.
Ik was zelf net een week terug uit NY toen Sandy NY bereikte..
Foto's en beelden van plaatsen/bezienswaardigheden waar ik een week voor Sandy stond te genieten van al het mooi's om me heen zijn nu gesloten/beschadigd en/of ondergelopen met water... Het is moeilijk voor te stellen....

Op 12 oktober vertrokken we met een uur vertraging naar New York. Hoewel ik niet iemand ben die snel terug gaat naar landen/steden waar ik al eerder ben geweest , gewoonweg omdat ik zoveel mogelijk van de wereld wil zien heeft NYC in 2010 mijn hart gestolen.
Met alle plezier ging ik terug naar NY met de intentie dit keer om vooral goed te gaan shoppen :)
& om hetgeen wat ik in 2010 zo geweldig vond nog een x te bezoeken.
We kochten voor ons vertrek alvast tickets van bezienswaardigheden die we wilden gaan bezoeken... Dat zou ons in ieder geval een hoop tijd schelen met in de rij staan voor tickets en om ergens naar binnen te kunnen....
Wat in 2010 nog niet geopend was en waar ik heel erg benieuwd naar was , was het 9/11 memorial.. wauw... wat was dat indrukwekkend zeg...
De nieuwe twintowers waren in 2010 net enkele meter van de grond nu stonden er (weer) twee onwijs hoge torens waarvan slechts het bovenste gedeeld nog gebouwdmoet worden..
Ook de st.pauls chapel was erg veranderd zo stond te kerk in 2010 nog helemaal vol met vanalles mbt de aanslagen van 9/11/01 nu was dat veel minder...



Het uitzicht over NY blijft geweldig mooi om te zien... Overdag een geweldig mooi uitzicht over NY vanaf het Rockefeller centrer en 's avonds in het donker vanaf het Empire State Building, nooit eerder zag ik zoveel lampjes bij elkaar....( oke misschien in 2010 waren het er net zoveel ;) )



We brachten een bezoekje aan het vrijheidsbeeld... Met deferry werden we naar 'Statue of Liberty gevaren, waar we onze tijd prima wisten vol te maken op het kleine maar mooie eilandje.. Vanuit het eiland heb je overigens ook een onwijs mooi en gaaf uitzicht over de skyline van de stad NY ....



Ook bezochten we de musical Panthom of the Opera op broadway...
Ik kan alleen maar zeggen AMAZING !! Ik heb al veel mooie musicals mogen zien maar deze sloeg werkelijk alles....
Echt WAUW !!!



Daarnaast blijven Central park en Times Square ook geweldig om geregeld even door/over te lopen...
Central Park wist in 2010 mijn hart al vanaf de eerste minuut dat ik het park bezocht te stelen..
Het is dat we er dit keer niet zo heel veel tijd voor hadden maar ik had er best wat meer tijd voor gehad... Ik zou me dagen kunnen vermaken in dat park, muziekje mee, een goed boek .... Love it !!!!



Snoop Dogg die ineens voor je neus staat op Times Square :)

Je vakantie is zo voorbij als je het zo erg naar je zin hebt.... Stiekem zou ik best wel weer terug willen naar NY :)

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!