Cuba #4 Catamaran, Snorkelen, Dolfijnen

16 december

Wauw, wat was vandaag een geweldige dag.
Genoten, gelachen, gedronken, gegeten en gedanst.

We werden alweer op tijd opgehaald bij ons hotel om een uur later aan boord van de Catamaran te stappen.
Op dat moment scheen het zonnetje heerlijk aan de hemel, dus daar hebben we gelijk even gebruik van gemaakt.
Uit ons hotel deed er ook een grote familie van zijn 15 personen mee aan deze excusie wat erg gezellig was want dat waren echte sfeermakers.

Na een uur varen stopte we midden op zee om te gaan snorkelen. Ik twijffelde even of ik ook ging snorkellen, ik heb het niet zo op al die (grote) vissen e.d maar toen er zoveel mensen in het water waren besloot ik ook maar even te gaan.
WAUW! wat een mooie onderwater wereld met vissen in alle kleuren.
Omdat er vanaf de boot brood in het water werd gegooit waardoor er echt honderden vissen om je heen zwommen. Aangezien het water zo helder was kon je op bepaalde plaatsen zelfs het koraal zien.

Nadat iedereen weer aan boord was vertrokken we weer verder de zee op opweg naar de dolfijnen =)
De route die we aflegde vanaf de snorkelplaats naar de dolfijnen was echt GEWELDIG mooi.
Ik vond het ook vooral erg bijzonder om midden op zee langst een ondiep stuk te varen waar planten boven het water uit groeien ..

Ook de meeuwen hadden ons ontdekt en het personeel ( onze gidsen van deze dag ) hadden dan ook volop brood meegenomen om die beesten te voeren..
Met als gevolg dat het er steeds meer werden en we er niet meer vanaf kwamen.
Ook was er een pelikaan die ons ontdenkt had en tussen de meeuwen door meevloog achter de boot aan :)

We hadden ervoor gekozen om te gaan spelen met de dolfijnen ipv zwemmen, dit omdat ik het zwemmen met dolfijnen al eens had gedaan in een ander land.
Eenmaal aangekomen bij het dolfinarium kwam er een dolfijn al gelijk op ons afgezwommen en zwom zo met ons mee de richting die wij uitgingen..
Wat een geweldige beestje zijn het ook..
Eenmaal in het wakker kwam er gelijk een dolfijn op ons afgezwommen , en hij wilde graag een kusje * smelt * .. Deze dolfijn gaf kusjes met zijn tong * so sweet * ..
Er waren ook mensen die het eng vonden , kan het me niet voorstellen het zijn echt lieve beestje die het echt leuk vinden als er mensen komen kijken die ze aandacht geven.
Het mooie aan de deze beestje vind ik dat ze echt alleen naar bepaalde personen luisteren.
De tekens die wij leerde deed de dolfijn alleen als zijn baasje toestemming gaf om ze uit te voeren.

Toen we terug naar de boot liepen was er een andere dolfijn die onze aandacht trok door zich uit te gaan sloven en ons te roepen, maar als ik de bijv. het draaiteken gaf deed ie mooi niets XD .

Na deze mooie ervaringen gingen we weer aan boord van de Catamaran en gingen we naar het kleine eilandje Elland Cayo Blanco een klein , mooi, bijzonder eilandje op zee waar de lunch plaats vond.
Kreeft stond er op het menu maar ik ging uiteraard voor de kip.
Op het eilandje was niet meer dan een restaurant , een rits bomen en een stuk strand.
Wel een hagelwitstrand, echt heel mooi.

Na ruim de tijd gehad te hebben om het kleine eilandje te verkennen vertrokken we terug richting Varadero.
De bewolking sloeg toe, maar het was nog steeds heerlijk warm, we besloten nu een plekje op het grote net boven het water te zoeken .
Ook deze toch bracht ons weer langst mooie stukken zee.

Bijna terug bij Varadero werd de boot stilgezet en werd er door het uber gezellig personeel verteld dat we pas terug zouden gaan als we nu allemaal mee gingen dansen XD
Muziek aan en daar stonden we met zijn al op de boot midden op zee, muziek hard te dansen.
Het personeel had een aantal liedjes waar ze dansjes op hadden en iedereen, jong en oud deed mee.
Het werd een gezellig feestje en iedereen wilde meer en meer !!! Drankje tussendoor en weer verdergaan :)
Ze wisten wel een feestje te geven op die boot en daardoor ook onwijs veel tip op te halen XD

We kwamen dan ook als laatste terug aan in de haven van Varadero.
Een van de mannen uit de grote familie had ook veel te veel gezopen en dat was gewoon echt Hilarisch, man wat hebben we daar om moeten lachen met zijn allen..

Alle excursies waren top maar dit was toch wel echt de meeste gezellige van allemaal =D
Mooie ervaring.!

bianca

leuke foto's en die dolfijn... liefies... die excursie op zee was natuurlijk niks voor mij geweest wedden dat doodziek was geworden aha.

marjan droste

Hoi Bianca, lijkt me helemaal geweldig om ook te doen als wij van de zomer op Cuba zijn. Heb je voor mij wat informatie waar je de excursie hebt geboekt, waar vandaag? Wij gaan nl backpacken en hebben eigenlijk nog (bijna) alles open.

Eefje

Hoi marjan, ik heb geen rondreis gedaan wij zaten op een resort in Varadero wij hebben vanuit daar via arke/hollandinternational excursies kunnen boeken...

friedi

Hallo Eeje in september gaan wij naar cuba ook met arkefly holland international kun jij ons wat prijzen van de excursies op de blog zetten zoals de catamaran en naar havana en nog wat tips enz.
Hartstikke bedankt alvast
groetjes